Strategie budowania poczucia bezpieczeństwa u uczniów – 14.01.2021
Potrafimy zadbać o bezpieczeństwo fizyczne uczniów. Jesteśmy w tym niejednokrotnie jako nauczyciele mistrzami. I dlatego dzieci zwykle częściej wyrządzają sobie fizyczną krzywdę przy rodzicach, który mają zaledwie jedno lub kilkoro pociech, niż pod baczną opieką pedagoga.
Ze zrozumiałych powodów bezpieczeństwo jest dla nas do tego stopnia ważne, że niekiedy nie starcza nam już czasu i miejsca na to, by zadbać równocześnie o pełne emocjonalne poczucie bezpieczeństwa dziecka.
Poczucie bezpieczeństwa związane z potrzebami takimi, jak akceptacja, szacunek czy przynależność.
Poczucie bezpieczeństwa wypływające z wiedzy przekazywanej w taki sposób przez dorosłego, że daje w kontaktach z dorosłym, w podejmowaniu codziennych wyzwań czy obowiązków komfort i uczucie pewności.
Poczucie bezpieczeństwa, które sprawia, że nasze dzieci lepiej się zachowują i sprawniej uczą odpowiedzialności za własne czyny i zachowanie.
Dlatego właśnie, z wyżej wymienionych powodów, postanowiłam na kolejnym moim nowym szkoleniu skupić się na tym, często jeszcze potrzebującym w naszej rzeczywistości szkolnej i przedszkolnej większej wiedzy, refleksji i uwagi, temacie.
Podczas szkolenia postaram się przeprowadzić Uczestników krok po kroku przez proces budowania poczucia bezpieczeństwa u naszych podopiecznych tak, byśmy i my, i dzieci, z którymi pracujemy, czuli się komfortowo w naszych codziennych zmaganiach i wyzwaniach na polu edukacyjnym i wychowawczym.
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe oraz dwutygodniowy dostęp do nagrania.
Zapraszam serdecznie,
Aleksandra Skirgiełło
(wieloletni pedagog, logopeda i psycholog kliniczny)