STATUT NIEPUBLICZNEJ PLACÓWKI
DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
NPDN Strefa Wsparcia Pedagoga
Rozdział 1
Postanowienia
ogólne
§ 1.1. Niepubliczna Placówka Doskonalenia Nauczycieli Strefa Wsparcia Pedagoga, zwana dalej Placówką, jest
niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli o zasięgu ogólnokrajowym.
2. Siedziba Placówki mieści się pod adresem Kolejowa 165, 34-400 Nowy Targ.
3. Organem Prowadzącym Placówkę jest Strefa Wsparcia Pedagoga, Rodzica i Ucznia Aleksandry Skirgiełło, która
znajduje się pod adresem 97a, 34-408 Odrowąż Podhalański.
§ 2. Organ Prowadzący zapewnia odpowiednie warunki lokalowe, kadrowe, organizacyjne niezbędne do realizacji zadań wynikających z niniejszego Statutu, w tym środki finansowe na utrzymanie Placówki.
§ 3. Nadzór pedagogiczny nad działalnością Placówki sprawuje Małopolski Kurator Oświaty.
Rozdział 2
Cele i zadania Placówki
§ 4. 1. Celem zasadniczym działalności Placówki jest rozpoznawanie oraz zaspokajanie potrzeb nauczycieli i kadry kierowniczej publicznych i niepublicznych szkół i placówek oświatowych w zakresie metod nauczania, oceniania, metod
zarządzania, w tym organizowanie
i prowadzenie działalności polegającej na doskonaleniu zawodowym nauczycieli, doradców metodycznych, pedagogów szkolnych, pedagogów specjalnych, psychologów szkolnych, terapeutów oraz dyrektorów szkół i placówek oświatowych.
Do celów szczegółowych działalności Placówki należą:
· podejmowanie działań na rzecz podnoszenia jakości edukacji ze szczególnym uwzględnieniem przedszkoli i szkół;
· poszerzanie i doskonalenie wiedzy i umiejętności nauczycieli oraz kadry kierowniczej w celu ich własnego rozwoju zawodowego oraz podnoszenia jakości kształcenia;
· rozwijanie kreatywnych postaw nauczycieli oraz inspirowanie ich do podejmowania działań w charakterze innowacyjnym;
· inicjowanie i organizowanie przedsięwzięć wspomagających działalność publicznych i niepublicznych szkół i placówek oświatowych w zakresie tworzenia i realizacji zadań o charakterze dydaktyczno-wychowawczym;
· inicjowanie lub współuczestnictwo w organizacji i realizacji wszelkiego rodzaju przedsięwzięć o charakterze edukacyjnym.
§ 5. Do zadań Placówki należy:
· diagnozowanie potrzeb nauczycieli szkół i placówek oświatowych publicznych i niepublicznych w ramach doskonalenia zawodowego;
· organizowanie szkoleń oraz innych form kształcenia prowadzonych w trybie stacjonarnym;
· organizowanie szkoleń oraz innych form kształcenia prowadzonych w trybie kształcenia na odległość;
· udzielanie konsultacji w zakresie tematyki prowadzonych form doskonalenia;
· prowadzenie działalności informacyjnej i upowszechnianie problematyki doskonalenia nauczycieli;
· organizowanie tematycznych konferencji;
· współpraca z organizatorami kształcenia ustawicznego w kraju i za granicą.
§ 6. 1. Działalnością Placówki kieruje Dyrektor.
2. Do zadań Dyrektora należy:
· sprawowanie służbowego nadzoru pracodawcy nad pracą pracowników administracji i pracowników obsługi;
· reprezentowanie Placówki na zewnątrz i budowanie strategicznych relacji;
· wykonywanie zadań związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez Placówkę;
· wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów odrębnych;
· sprawowanie nadzoru pedagogicznego;
· zatwierdzanie programów doskonalenia nauczycieli;
· przygotowywanie projektów: planu pracy Placówki, sprawozdania z jego realizacji;
· monitorowanie działań związanych z ich realizacja.
§ 7. 1. W Placówce mogą być zatrudniani, zgodnie z przepisami:
· nauczyciele-konsultanci;
· specjaliści niebędący nauczycielami;
· pracownicy administracji i obsługi.
2. Do zadań i kompetencji nauczycieli-konsultantów oraz specjalistów niebędących nauczycielami należy:
· przygotowywanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, wykładów, warsztatów oraz innych form specjalistycznych zajęć dydaktycznych;
· prowadzenie konsultacji i superwizji dla nauczycieli, doradców zawodowych i terapeutów;
· opracowywanie materiałów edukacyjnych i dydaktycznych,
· rzetelne i terminowe realizowanie przydzielonych zadań oraz prowadzenie dokumentacji związanej z ich realizacją.
3. Do zadań Działu Administracji i Obsługi Klienta należy:
· prowadzenie dokumentacji w związku z korespondencją przychodzącą i wychodzącą;
· bieżąca obsługa strony internetowej Placówki – uaktualnianie danych odnośnie prowadzonych szkoleń oraz innych form doskonalenia nauczycieli;
· bieżąca obsługa szkoleń prowadzonych przez Placówkę (sporządzanie list uczestników, gromadzenie i przechowywanie oraz archiwizacja dokumentacji szkoleń, wydawanie zaświadczeń itp.);
· prowadzenie zadań z zakresu ochrony danych osobowych;
· utrzymywania porządku i zabezpieczania w należytym stanie pomieszczeń i mienia Placówki.
§ 8.
1. Plan pracy Placówki na dany rok szkolny opracowuje Organ Prowadzący
2. Sprawozdanie z realizacji planu pracy Placówki za dany rok szkolny, z uwzględnieniem terminów realizacji poszczególnych zadań ujętych w tym planie, Organ Prowadzący przedstawia Małopolskiemu Kuratorowi w terminie do dnia 30 września następnego roku szkolnego.
Rozdział 4
Finanse Placówki
§ 9. 1.Działalność Placówki jest finansowana z:
· opłat wnoszonych przez uczestników szkoleń i innych form kształcenia;
· sprzedaży materiałów edukacyjnych;
· środków pozyskiwanych ze zleceń od instytucji i organizacji;
· grantów i dotacji;
· darowizn oraz innych źródeł.
2. Placówka prowadzi działalność finansową zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
3. Majątek, którym dysponuje placówka stanowi własność Organu Prowadzącego.
Rozdział 5
Postanowienia
Końcowe
§ 10. 1. Placówka używa pieczęci o treści:
„Niepubliczna
Placówka Doskonalenia Nauczycieli
Strefa Wsparcia
Pedagoga
Ul. Kolejowa 165,
34-400 Nowy Targ”
§ 11. Organizowane przez Placówkę szkolenia w trybie stacjonarnym, realizowane są w wynajmowanych pomieszczeniach, które spełniają wymagania dotyczące bezpiecznych i higienicznych warunków pracy oraz przepisów przeciwpożarowych.
§ 12. 1.Uczestnicy szkoleń i innych zajęć organizowanych przez Placówkę otrzymują zaświadczenie potwierdzające ich udział i ukończenie w/w form, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2. Placówka prowadzi rejestr wydanych zaświadczeń.
§ 13. Dokumentacja organizacyjna oraz dydaktyczna Placówki jest prowadzona, gromadzona i przechowywana zgodnie z obowiązującymi przepisami i wymogami ogólnej instrukcji kancelaryjno-archiwalnej.
§ 14. 1. Zmian w statucie dokonuje Organ Prowadzący.
2. Po wprowadzeniu zmian Organ Prowadzący tworzy tekst ujednolicony statutu.
3. Tekst ujednolicony statutu Placówki jest umieszczony na stronie internetowej www.platformaswp.pl
4. O wszelkich zmianach dotyczących zakresu działalności placówki lub statutu, Organ Prowadzący powiadamia organ sprawujący nadzór pedagogiczny, o którym mowa § 3 statutu.
5. O zamianach danych objętych wpisem do ewidencji Organ Prowadzący powiadamia Samorząd Województwa Małopolskiego w terminie 14 dni od daty powstania zmiany.
§ 15. W sprawach nieunormowanych w niniejszym statucie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawne.
§ 16. Niniejszy statut obowiązuje
od dnia podpisania przez organ prowadzący.
Regulamin
§ 1 Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy „Aleksandra Skirgiełło. Szkolenia, warsztaty, konferencje on-line”, dostępny pod adresem internetowym www.aleksandraskirgiello.pl, prowadzony jest przez Aleksandrę Skirgiełło prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą „Strefa Wsparcia Pedagoga, Rodzica i Ucznia”, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 701-008-048-87, REGON 146388376.
- Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2 Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „Strefa Wsparcia Pedagoga, Rodzica i Ucznia, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 701-008-048-87, REGON 146388376.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym www.aleksandraskirgiello.pl
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Konto – konto klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też – stosowanie do cech Produktu – umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
§ 3 Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: al. Solidarności 86 m. 45, 01-003 Warszawa
- Adres e-mail Sprzedawcy: mailing@aleksandraskirgiello.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: +48 531-197-110
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 45 2490 0005 0000 4500 2339 3155 (Alior Bank)
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 9.00-16.00 (od poniedziałku do piątku)
§ 4 Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookie.
§ 5 Informacje ogólne
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek).
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz (w wypadku zakupu dyplomu papierowego) koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia
woli związania się Umową Sprzedaży. - W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas nieoznaczony końcową (ostateczną) ceną jest łączna cena obejmująca wszystkie płatności za okres rozliczeniowy. Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze
- obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach, będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
§ 6 Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji.
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu rejestracji.
- Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w § 3.
§ 7 Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
- wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
- zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
- jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
- kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”,
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
§ 8 Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu (dyplomu papierowego):
- Przesyłka pocztowa polecona priorytetowa
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Płatności elektroniczne
- Płatność kartą płatniczą.
3. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Sklepu.
§ 9 Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- W przypadku wyboru przez Klienta: płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w dniu zawarcia Umowy Sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się w następujący sposób:
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
- W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży,
- Dostawa dyplomów papierowych odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
§ 10 Prawo odstąpienia od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- W przypadku Umowy, która polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony (prenumerata), termin wskazany w ust. 1 biegnie od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone w § 3.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca prześle w przeciągu 24 godzin Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsument może odstąpić od umowy tylko wówczas, gdy nie wykorzystał wartości zakupionego Produktu.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (w tym imienne dyplomy papierowe oraz szkolenia przygotowywane w sposób zindywidualizowany dla Klienta),
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy,
§ 11 Reklamacja i gwarancja
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie
Klienta uznał za uzasadnione.
§ 12 Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php. - Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 13 Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego (między innymi poprzez automatyczne założeni konta podczas pierwszego zamówienia w sklepie) zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 14 Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.